Ik houd van melbourne!

15 april 2013 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Ik houd van Melbourne!

Ik ben er nu een week geweest en vond het echt een leuke stad. Ze zeggen wel of je houdt van sydney en houdt niet van melbourne of andersom. Ik heb mijn keuze gemaakt al kan ik niet precies zeggen waarom :)

Wat misschien er mede toe bijgedragen heeft zijn de leuke, lieve mensen die ik daar heb ontmoet waaronder de australische meiden waarover ik in mijn vorige verhaal vertelde. Na onze nacht stappen moesten hun de volgende ochtend alweer uitchecken uit het hostel. Terwijl ik nog in coma lag (ik was de nacht ervoor naar melbourne gekomen met de nachtbus en ik kan echt niet slapen in die dingen..) waren hun dus weg gegaan. Jammer vond ik want ik had niet afscheid kunnen nemen, ze wilden me niet wakker maken want ik lag zo 'lief' Ughmm..* te slapen. Maar we hebben contact gehouden en ze hebben me uitgenodigd de woensdag erop mij de great ocean road te laten zien! Ze wonen in Geelong, een stad vlakbij Melbourne.

verhaaltje tussendoor, Melbourne geweldig, myki kaart sucks! In melbourne hebben ze onder andere een gratis tramroute en shuttlebus waar je gebruik van kunt maken, voor andere routes en transport moet je betalen. Myki kaart kost 6 dollar en dan kom je nog nergens. Ik maar een myki kaart aangeschaft omdat ik toch naar Geelong moest komen. Geld op gezet en optijd en wel in de goede! trein. Bedenk ik me in de trein (dat ding werkt als een ov kaart) dat ik nog niet heb ingecheckt! Woeps en ik had nog een paar minuten en zag ze niet op het perron. Ik wilde er niet op gokken die trein die ik moest hebben te missen dus ben maar in de trein blijven zitten. Vervolgens paar minuten later wanneer de trein zo goed als vertrekt kondigd de machinist aan dat je in deze trein NIET kunt betalen met myki kaart en bla bla...UGh* Ik keek waarscheinlijk beetje paniekerig een mevrouwtje naast mij aan waarop ze vroeg of ik geen kaartje had. Ze vertelde mij dat ik ook wel voor een keer kaartje bij conducteur kon kopen,. schijnt vaker te gebeuren met touristen :D

Dus op naar Geelong een dik uur met de trein, conducteur vraagt me waar ik moet zijn ik heel braaf Geelong Marshall station. Marshall?? there is nothing! you sure about that? pfff weet ik veel, ik het smsje maar aan de conducteur laten lezen die mij inderdaad kon bevestigen dat ik in de middle of nowhere wilde uitstappen. Zo gezegd zo gedaan en de middle of nowhere, was toch minder middle of nowhere dan ik me in dat uur op den duur had voorgesteld :)

Uiteindelijk ben ik op die super mooie, zonnige dag met drie australische meiden in een auto langs the great ocean road gereden, een waterval bezocht wat met dit mooie weer in het zuiden op het moment helaas niet heel veel voorstelde, koala's gespot en als afsluiting van de dag de zonsondergang bij the twelve apostels gekeken! Een hele mooie en leuke dag.

Voor de rest van de week heb ik Melbourne nog wat uitgevogeld en ben onder andere naar st Kilda geweest, een wijk met een strand waar savonds bij zonsondergang penguins uit hun nesten komen en in zee gaan. Die 'lieve' beestjes kunnen de vreemdste geluiden maken! helaas kon je niet met flits fotograferen dus hier heb ik geen foto's van gemaakt,. Van de great ocean road en de dag met de meiden des te meer! Ik heb ze al op deze site gezet.

Een paar dagen voor mijn vertrek naar Nieuw Zeeland heb ik de nachtbus weer terug naar Sydney genomen. Het was daar inmiddels weer warmer dus prima :) Heb onder andere de twee beaches even uitgeprobeerd ( het beroemde bondi beach en manly beach dat te bereiken was met een veerboot van 20 minuten). De zon slaat mij daarentegen over. Ik ben nog niet veel bruiner dan dat ik uit Nederland ben vertrokken. Ik denk dat het mede te wijten valt aan mijn supersste goede zonnebrandcreme 30++. Ik dacht met de gaten in de ozonlaag hier wil ik geen risico lopen,. Maarja met geen kleurtje sta je bijna op het punt de zonnebrandcreme niet te gaan gebruiken. Rustig voor alle tegen-niet-zonnebrandcreme-gebruikende-mensen-protesters, ik blijf mijn zonnebrandcreme gewoon gebruiken. In het zuiden schijnt de zon op het moment niet zo sterk ondanks de warmte omdat het winter is. Zodra ik terug ben in Australie en naar het noorden ga reisen zal het kleurtje vanzelf komen :)

Voor mijn trip in nieuw zeeland moest ik nog een vlucht bij boeken. Een nederlandse jongen dat bij mij in het hostel zat de eerste dagen dat ik aankwam in sydney is in dezelfde periode in nieuw zeeland en hij ging een camper huren. Ik heb besloten samen met hem te gaan reisen in nieuw zeeland. Hij is op het zuidereiland en heb daarom een vlucht bijgeboekt. Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan! Ik ben nu in Nieuw Zeeland op de airport te wachten op mijn komende vlucht naar Christchurch. Dus mijn volgende verhaal zal gaan over de camperavonturen in Nieuw Zeeland van Frank en mij!

ps: ik voeg wat regelmatiger foto's toe op mijn blog dan dat ik verhalen schrijf en van de foto update krijg je geloof ik geen bericht mocht je je aan hebben gemeld voor de automatische update mail, dus houd dat in de gaten als je geinteresseerd bent, en laat eens een berichtje achter als je leuk vindt!

1. Lysbet:
    20 april 2013
    Klinkt heel tof an.. ben beniewd hoe je camper avonturen zijn...
  2. Anna:
    24 april 2013
    Ja heel tof, leuk dat je berichtje achter laat :) mn avonturen zijn er weer opgeplaatst zometeen de foto's ook !