de tijd gaat te snel!

26 mei 2013 - Noosa Heads, Australië

aaah, de tijd gaat te snel!

In de greyhoundbus naar Port Macquarie ontmoette ik een engelse jongen en meisje waarmee ik samen naar een hostel in Port Macquarie ging. Een klein schattig kostel waar we zo ongeveer de enigen waren die er verbleven. Die zelfde dag aangekomen gingen we naar een koala kospital, een klein kliniekje dat gerund wordt door vrijwilligers. Om 3 uur is het voedertijd en een goed moment om het hospital te bezoeken omdat de koala's dan tenminste uit hun bolvormige slaaphouding komen en je hun lieve gezichtjes tenminste kunt zien :) We hadden een klein rondleiding van een half uur waarin een man vol enthausiasme, overgave en passie vertelde over die beesten, erg leuk. Daarna ben ik met het engelse meisje naar een pier gelopen waar volgens iedereen altijd dolfijnen te zien zijn bij zonsonderdag. Nou ik ben toch inmiddels al meer dan ander half maand aan het reizen maar ik heb zwaar pech met alle dieren die hier rondlopen.. Ze willen niet door me gezien worden denk ik .. haha maar eigenlijk niet grappig want constant als ze zeggen daar is het bezaaid van de... kangaroo's, koala's, dolfijnen enz. dan zie ik er non... :|

Maargoed koala's kan ik inmiddels afstrepen, heb ze in het wild, in het ziekenhuisje, ziek en gezond gezien dus dat is koala's check!

De volgende dag gingen we met zn drieen op de bus naar byron bay. Een soort van oud hippie dorpje waar een relaxed, lay-back, surfsfeertje heerst waar alles op zn gemakkie gaat. Heeeerlijk relaxen. Ik heb mn moed bij elkaar geraapt en een surfboard gehuurd en met een zwitsers en canadees meisje mijn poging tot surfen van een aantal jaren geleden weer op te pakken. Erg leuk, al ging het nog niet geweldig, paar keer staan. paar keer flink onderuit maargoed.

Bij een van die keren dat ik onderuit ging schaafde ik mijn knie en t bloedde een beetje, dacht er verder niet overna, toen we later klaar waren en uit het water gingen bleek het nog steeds beetje te bloedden waarom een australische zei dat ik beter uit het water had kunnen gaan in verband met haaien! woeps! nul komma nul seconde over nagedacht! Bij byron hebben ze geen netten en de dag ervoor was er nog een haaitje gezien, ongevaarlijk en die soort doet nooit wat bij mensen maarja je hoeft het ook niet op je af te roepen! dus de volgende keer dat ik me stoot denk ik ietsje langer na :$

Ook ben ik een dag naar Nimbin geweest, een echt hippie dorpje dat ontstaan was nadat er tig jaren geleden een festival werd georganiseerd en een heel aantal mensen nooit zijn weg gegaan :) Nu is het een touristisch dorpje waar je joints kunt kopen en misterieuse koekjes, gewoon leuk om even gezien te hebben, ik voelde me bijna een misplaatste toerist maargoed..

Ik was van plan er een paar dagen te blijven maar ik vond byron heerlijk dus ben er uiteindelijk bijna een week gebleven. zoveel lieve mensen ontmoet. Ook een aantal locals, jongeren van mijn leeftijd die helemaal in het spirituele zijn beland. heb ook een sessie bijgewoond te grappig!

Na byron ben ik naar surfers paradise gegaan. Zware ontnuchtering als je van byron komt moet ik zeggen. Waar byron zijn dorpse zweer wil behouden en daarom geen mc donalds en dat soort dingen heeft, is surfers gericht op je uiterlijk en party every day. Het is bezaaid met nightclubs en fastfood. Ik vond het maar niks en ondanks dat ik toch het nachtleven heb geproefd ben ik de volgende dag maar snel weer verder gegaan naar Noosa.

Ik heb inmiddels weer zooo veel beleefd ik kan het niet allemaal meer bijhouden dus voor meer verhalen face to face als ik weer terug ben! xx

1. Francien:
    1 juni 2013
    Jaloers!! Super tof dat je koala's in het echt hebt gezien. Enne ik had wel meegewild naar het surfersdorpje ;-) wel voor foto's zorgen ipv achteraf want dan krijgen we ze niet hè haha #lanzarote
  2. Anna:
    1 juni 2013
    jaa idd die lanzarote praktijken met die foto's gaat me niet twee keer gebeuren :) maar ik heb geen lessen dus tja dan gaat het niet op :)