Life is short, we must treasure the memories we have with great friends in awesome places!

16 juni 2013 - Cairns, Australië

En we gaan weer verder waar we gebleven waren, 1770 of te wel agnes water.

De dag erna heb ik scooteroo gedaan! Dat is met een soort scooter wat op een motor lijkt door 1770/agnes water tuffen. Je kreeg een lekker fout motorpakkie aan met van die flammen en een bijpassende foute helm :D plakplaatjes van tatoo's maakten de 'look' af. Voor 3 uurtjes reden we door de dorpjes en de natuur, zagen kangoroo's de weg oversteken en zonsondergang bekeken. Natuuurlijk ben ik degene waarbij een ongelukje niet uit blijft, mn motor sloeg af en daardoor trapte ik maar eens op de rem waardoor degene achter mij tegen mij op knalde, spatbord en achterlicht er compleet af,, woeps! never mind, reserve motorbike, na 10 minuten begaf die het ook (beide niet mijn fout!) , dan maar laatste 5 minuten achterop de ekte ekte motor! ging ieeetsje harder :|

Die avond ben ik met de nachtbus naar airlie beach vertrokken. Vanaf airlie beach vertrok de zeiltrip naar de whitsundays! 2 dagen en 2 nachten op zeilboot genaamd siska met 17 anderen en 3 crewleden. Over de nationaliteiten kan ik heel kort zijn, 11 duitsers, 4 engelsen, 1 koreaan en anna :) Zeeeer geslaagde trip, zeilen om de mooie eilanden, goed eten, snorkelend koraalreef bewonderen, zelfs humpback whales (bultrugwalvissen!) gezien de laatste ochtend voordat we terug gingen! De dag dat we terug kwamen hadden we een afterparty waarin de relaxte, wel rustige groep van de boot veranderde in stelletje feestbeesten, zeer geslaagde avond :D

De dag daarna helaas vroeg opstaan want we vertrokken alweer met de greyhound bus, ik naar magnetic island, rachel en aj direct naar cairns. In Townsville de ferry genomen naar magnetic island. Een klein, mooi eiland op 20 minuten varen van townsville. Ze hebben er de grootste dichtheid aan koala populatie, wilde wallabies en in het hostel waar ik verbleef voeren ze elke dag om een bepaalde tijd de papagaaien die er rondvliegen :D Ik ben er twee nachten verbleven waarna ik helaas weer door moest. De tijd begon uiteindelijk een beetje te tikken voor alle dingen die ik nog wilde doen en de tijd die ik nog over had. Ik heb 1 nacht in Mission Beach doorgebracht waarna ik de volgende dag door ging naar Cairns om zo nog een paar dagen met rachel en aj door te brengen en zij waren de nederlanders die bij ons op fraser in de auto zaten Ken en Elroy ook weer tegengekomen, gezellig gezellig :). Ik wilde eigenlijk in Mission Beach een relax dag op het strand doorbrengen en savonds naar Cairns vertrekken, maar helaas miezerde het die ochtend wat waardoor ik besloot gelijk maar de eerste de beste greyhound bus te pakken naar Cairns. En in Cairns scheen de zon! Dus ik heb de afgelopen dagen eindelijk mijn welverdiende strand(lees lagoon want ze hebben hier geen strand)dag gehad :D Met zn 5en hebben we een auto gehuurd voor een dag en zijn we naar port douglas en een national park gereden. 'S avonds lekker uit eten geweest want het was Elroy's laatste dag, Volgende dag ook maar weer uit eten geweest want het was Rachel en Aj laatste dag en zo moet je in cairns elke dag wel afscheid van iemand nemen :(

Ik had nog mn laatste tripje geboekt naar Daintree forest en Cape tribulation wat in 1 tour zat. 2 dagen, 1 overnachting. Ik heb krokodillen gezien! Heel cool! met een bootje over de daintree rivier waar je ze aan de oever of half in het water ziet liggen. Ook een slang gespot in de bomen. Vervolgens een kleine wandeling gemaakt door het rainforest waarna we werden afgezet bij het hostel voor die nacht,. Ik had een pakket geboekt waarvan ze zeiden dat er eten ook bij in zat. Toen ik aankwam in het hostel wisten ze van niks, maar ik met mn overtuigingskracht heb toch mooi voor elkaar gekregen dat het foutje van de travelshop (alles inclusief had ik meer voor moeten betalen) omgezet werd in een all inclusief en ik hoef niks extra te betalen :D die dag heb ik zelf een aantal wandelroutes gedaan in de hoop een cassowary tegen te komen! Maar helaas helaas,, het zat er niet in. Wat is een cassowary? een soort struisvogel met een blauwe nek, een rode lel een bult op de kop en heel veel haar, google maar even ;) Weer terug in Cairns geniet ik van mn laatste dagen, jammer dat ik Australie alweer bijna moet verlaten ik heb echt een super tijd gehad maar het nieuwe avontuur komt alweer om de hoek kijken, Shanghai, China, here i come!

1. Korrie:
    16 juni 2013
    Geniet de laatste paar dagen in Australia. Donderdagavond staan we op het vliegveld om je op te halen.
    Korrie