Noosa, Rainbow Beach, Fraser Island en 1770

2 juni 2013 - 1770, Australië

In Noosa ontmoette ik mn engelse reisgenootjes weer omdat ik langer in Byron Bay was gebleven en hun Brisbane hadden gedaan had ik ze inmiddels weer ingehaald en kwamen een dag later ook in Noosa aan. Wederom een aantal walks gedaan door het national park dat aan het plaatsje grenst. Het is echt een mooie route langs de kust omhoog naar een punt dat Hells Gates heet. Ik wist niet wat ik me daarbij moest voorstellen maar bij het punt aangekomen kreeg ik een vermoeden waar de naam vandaan kwam, je waaide zo ongeveer van die rots af! op zn zachtst gezegd er stond een stevig windje.. :) niet overdreven ik zou niet in de lucht durven springen. Op de rots heb je een geweldig uitzicht over zee en de informatieborden vertellen je dat als je naar de zee kijkt je dolfijnen en ander zeeleven ziet... moet ik nog zeggen wat ik heb gezien?! .. precies.. Ik heb het de dag erna nog een kans gegeven door naar het zogeheten dolphinpoint te lopen.. oceaan was perfect om al het zeeleven in te zien, zo glad als een babybilletje, wat zag ik... precies..

Maar Noosa is heel mooi hoor! :)

Na een aantal dagen zijn we met de bus doorgegaan naar rainbow beach, vanuit dit plaatsje vertrok onze trip naar fraser island. De tour was all inclusive 3 dagen, 2 nachten kamperen in tenten op aboriginalland en touren rond het eiland in auto's met 4wielaandrijving. Geen idee wat fraser island is? het grootste zandeiland ter wereld. Ra ra waar rijd je overheen? zand, zand, zand, rots, beetje water, zand :) Als je een rijbewijs hebt mag je rijden. In de auto passen 8 personen en je volgt de leadauto waar de guide in rijdt. We hadden een hele leuke groep. In de drie dagen hebben we een aantal meren gezien waar je veilig in kunt zwemmen. 65% van alle haaisoorten ter wereld zwemt rond fraser.. Bij indian head, een rots dat uitsteekt in zee en vanwaar je een mooi uitzicht hebt kun je ze 100 meter onder je door elkaar zien krioelen, gezamelijk met de schildpadden, pijlstaartroggen en dolfijnen. Natuuuuurlijk was die dag net de zee te ruw om ook maar iets in het doorgaans zo heldere water te spotten al vloog er wel een knoeperd van een adelaar of zoiets over, pretty cool. Terug in rainbow zijn we de dag erna door gegaan naar 1770 of te wel agnes water. Ik heb vandaag weer gesurft en ik moet zeggen er zit verbetering in! Was het aan het begin van de dag nog ff prutsen, later op de dag stond ik toch wel bij elke golf die ik pakte met mn beginnersboardje (*Happy! :D) Helaas is 1770 het laatste punt waar ik kan surfen, noordelijker dan 1770 begint het great barrier reef, oooook leuk! :D

1. Pa:
    2 juni 2013
    geweldig, geweldig
  2. Anneke Laan:
    3 juni 2013
    Hoi Anna,

Wat ben jij in een schitterende wereld! Een beetje jaloers ben ik wel...Nog bedankt voor je kaart trouwens. Geniet lekker verder, dit zijn onvergetelijke ervaringen. groeten van de fam. van Kampen
  3. Korrie:
    3 juni 2013
    Fantastisch wat je allemaal meemaakt en ziet. De tijd gaat oak razed snel. Over 2 weekjes kom je al naar Shanghai. Steph heeft deze week finals. Annika is 4 de geworden in een zang competitie.
  4. Anna:
    4 juni 2013
    Ja tis heel mooi. Morgen naar de withsunday islands, 2 dagen zeilen en snorkelen :D ben heel benieuwd!
  5. Marieke berghuis:
    26 juni 2013
    Hoi Anna,

Hartstikke leuk te lezen dat je je nog steeds zo goed vermaakt en geniet van de mensen en de natuur. Via Lisanne en Lidewey hoorde ik al dat je het nog steeds prima naar je zin hebt. Leuk om via jouw reisverhaal ook weer eens iets van jouw familie en Noordwolde te horen. Hartelijke groeten en nog veel plezier! Marieke