Het is begonnen!

8 april 2013 - Melbourne, Australië

Het is begonnen!

Na een lange reis van 11 uur naar bangkok 3,5 uur naar taipei en na 10 uur wachten op taipei(!) nog eens bijna 10uur vliegen naar sydney was ik dan eindelijk op plaats van bestemming. Voor een aantal dagen dan tenminste. Ik had voordat ik weg ging al 2 overnachtingen geboekt in een hostel en werd opgehaald van de luchthaven. Dat was maar goed ook, want ik was helemaal gesloopt. Ondanks dat je wat betreft het weer in nederland niet slechter kon treffen was het toch wel jammer dat het in sydney de eerste twee dagen regelmatig regende, al kon je prima in korte broek rondlopen. De eerste dagen waren wat regeldagen voor bankpas en telefoonnr. Mocht iemand me willen smsen; +61449500555 :) Dit nr gebruik ik in Australie.

Nadat de eerste twee dagen en overnachtingen waren verstreken hoorde ik dat het in melbourne heerlijk weer was en heb ik de eerste bus genomen, op naar het zuiden. Met de nachtbus (dat er 12 uur over doet wel te verstaan) Prima ritje maar weinig slaap. En wat ik hoorde bleek waar, het was in melbourne heerlijk weer, 27 graden +, zonnetje, top! Ik heb mn loodzware backpackerstas (hoezo handig met reisen?) gedumpt bij het hostel en ben met rugzakje melbourne gaan verkennen. Die avond onmoette ik 8 australische meiden plus een jongen die die avond naar een optreden van een vriend van hun zouden gaan die in de band speelde. Ik ging mee en vroeg nog wat voor muziek het was, maar ondanks dat het echt een goede vriend van hun was wist geen van hen wat voor muziek er gespeeld zou worden. Hun allemaal in jurkjes en opgemaakt, ik ietswat lomper gekleed, gingen we richting st kilda waar de discotheek was. Kwamen we binnen bleek het een heavy metal band te zijn! je had hun koppen moeten zien! hahaha. Ik had gelukkig geen verwachtingen en vond het allemaal wel prima,. hun hadden wel een domper te verwerken maar agh dat duurde niet lang. en nee ik heb niet met mn haren staan zwaaien op die muziek! Na dat optreden kwam de vermoeidheid van mijn 3 uurtjes slaap van de vorige nacht en gelukkig wilden ze toen ook allemaal naar het hostel terug. Gisteren heb ik wederom door melbourne gelopen en o.a. de botanic gardens bezocht.

De australische meiden, die vlak bij melbourne wonen, hebben me aangeboden de great ocean road met me te gaan doen dus waarscheinlijk wordt dat woensdag, zo niet dan ga ik een tour boeken want ik wil het zeker weten zien!

Foto's zal ik ook zo op mn blog gaan zetten,

voor nu, bye mate! ( ja ja 1 typisch australisch woord al geleerd haha)

1. Francien:
    9 april 2013
    Leuk dat je al medereizigers hebt ontmoeten en wat met hen hebt ondernomen!! Veel plezier van de week :) x fran ('junior' haha)
  2. Anna:
    15 april 2013
    Hahahaha junior :D Ja had afgelopen woensdag met ze afgesproken en was hele leuke dag. Nu op naar t avontuur in Nieuw Zeeland!