NZ in drie weken

7 mei 2013 - Sydney, Australië

En daar ben ik weer!

In Abel Tasman National Park hebben we een kajak gehuurd waar we drie dagen hebben gepeddelt en twee nachten overnacht op strandjes waar je alleen over water kunt komen. Overdags had je minstens twee uur te peddelen om naar je volgende overnachtingsplek te komen en daarnaast kon je er zelf voor kiezen om naar onbewoonde eilandjes te paddelen. Wij hebben dat een aantal keren gedaan en zijn o.a. naar een eilandje gepeddelt waar een zeehondenkolonie was. Ze zwommen om en onder de kajak door echt heel cool. Snachts sliepen we in een tent die we hadden gehuurd samen met de kajak. Ik dacht dat het overnachten in de camper al primitief was maar er is dus nog een variant erger heb ik ondervonden! op een mini matrasje wat niks voorsteld op de boomstamwortels in een slaapzakje bibberen en als je naar de wc moet wanneer het donker is loop je met je zaklampje naar de plee wat niet meer is dan een dixi toilet met een gat in de grond waardoor de gier je neus doordringt... krijg je al een idee, mij, zaklamp, beesten, giertiolet?! okee.. maargoed wel weer een ervaring rijker :) terug aangekomen bij de kajakverhuur na 3 dagen konden we ein-de-lijk douchen na drie dagen blood, zweet, tranen, muggebulten, vet haar.. daarna reden we naar het noordelijkste puntje van het zuidereiland Golden Bay waar we een paar uur rondliepen. Op den duur was het net alsof je in de woestijn liep, heel apart.

Een dag later zijn we met de ferry naar Wellington op het Noordereiland gegaan. Daar heb ik afscheid van Frank genomen en heb de laatste week van mijn NZ reis per kiwi express afgelegd. Op 30 April kroningsfeestje bijgewoond van de ambassade in Wellington in een universieteitgebouw. Eindelijk weer even allemaal lekkers van thuis eten, bitterballen, frikandelletje speciaal, kaas, rookworst, haring, ja ze hadden het goed voor elkaar, En ja ik heb naast het eten een beetje mee gekregen van de kroning ;) Iets met balkonscene's enzo :)

Ik ben met de Kiwi express wat een touringsbus is van Wellington naar Taupo gegaan. Daar heb ik de Tongariro alpine cross gedaan, wat een hele dag hiken betekend! 7 uur lang een berg op klouteren waarbij je jezelf echt halverwege afvraagt waarom je dit jezelf allemaal aandoet maar dat totaaaal vergeten bent als je eindelijk die ... berg op bent geklommen en echt een super mooi uitzicht hebt en nog een stukje naar beneden bij drie bergmeertjes alleen maar geniet.

Inmiddels ben ik alweer terug in Sydney waar ik in anderhalf maand langs de oostkust richting Cairns ga wat voor nu het eindstation lijkt,.

Foto's van o.a. Abel Tasman en Tongariro cross staan al op deze blog.

xx Anna